Postal services have Covid-19 related shipping restrictions. Post of Finland is able to deliver parcels to Austria, Baltic / Benelux /Nordic countries, Bulgaria, Czechia, France, Germany, Hungary, Ireland, Great-Britain, Italy, Kroatia, Poland, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Switzerland, Turkey, Ukraine in Europe and Argentina, Brazil, Egypt, Korea, Hong-Kong, India, Israel, Japan, China, Mexico, Vietnam and USA in the rest of the world. If your country is not on this list, please use DHL as the shipping method for your orders. Our apologies for the inconvenience.

Missing components

If you have purchased a new product which has faulty or missing items, the fastest way for you to get a missing component is to be in direct contact with the original publisher. Most publishers have their own service that provide players with missing components.

Lautapelit.fi:

If you have purchased a new Lautapelit.fi game, you can inform us of missing or defective components at info@lautapelit.fi. Please include your address, a copy of the receipt, and preferrably also your phone number. Unfortunately we cannot supply spare parts for second-hand copies of our games. PLEASE NOTICE! Our service for missing components is centralized to our store in Helsinki. Our store in Tampere will not have any spare parts. However, it is naturally possible to send your spare parts to the Tampere store for you to pick up.


Other Finnish publishers:

Competo / Marektoy / Peliko / Martinex

Missing or faulty parts in Peliko/Martinex/Competo/Marektoy products, please contact the Lautapelit.fi customer service.

Tactic:

Missing or faulty parts in Tactic products can be reported to info@tactic.net.


Publishers in other countries:

Alredac Entertainment Group (AEG):

Missing or faulty parts in AEG products can be reported to customerservice@alderac.com.

Asmodee:

The following publishers and brands are owned by Asmodee, and spare parts are handled by Asmodee's Nordic on case by case. Please contact Lautapelit.fi customer service.

Asmodee, Days of Wonder, Enigma Distribution, Fantasy Flight Games, Z-Man Games, and English editions of all Catan products.

Bombyx, Edge Entertainment, Esdevium, Filosofia, GameWorks, Libellud, Ludically, Ludonaute, Pearl Games, Plaid Hat Games, Repos Production, Space Cowboys, Windrider Games, Ystari Games.

Gigamic:

Gigamic contact form: www.gigamic.com/contacter-gigamic.php. For Finnish editions published by Lautapelit.fi, please contact the Lautapelit.fi customer service.

Hasbro (mm. MB, Wizards, Avalon Hill, Parker Brothers):

Hasbro products arrive to us from many different sources, with different spare part service procedures. Should you have any faulty or missing parts in Hasbro products, please contact the Lautapelit.fi customer service first.

Kosmos:

Contact details for Kosmos: https://www.kosmos.de/content/service/

Lookout Spiele:

For certain games originally produced by Lookout Spiele, another possible source for spare parts is Lookout (ersatzteile@lookout-spiele.de).

Pegasus Spiele and Eggertspiele:

Pegasus Spiele contact form https://pegasus.de/en/spare-parts-service

For certain games originally produced by Eggertspiele, another possible source for spare parts is Eggertspiele (info@eggertspiele.com).

Queen Games:

Queen Games contact form: https://ssl.queen-games.com/en/missing-parts/

Rio Grande Games:

Rio Grande Games contact form: www.riograndegames.com/customer_service.html

Steve Jackson Games:

Missing or faulty parts in Steve Jackson Games products can be reported to orders@sjgames.com.

Tasty Minstrel Games (TMG):

Missing or faulty parts in TMG products can be reported to parts@playtmg.com.

last updated 2020-05-12.

Your shopping cart is empty

Terms and conditions

Toimitamme tilaamasi tuotteet postin kuljetettavaksi viimeistään heti tilaustasi seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu, ilmoitamme sinulle siitä mitä pikimmin puhelimitse tai sähköpostitse. Tilauksesi toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaasi, tai valitsemaasi SmartPOST automaattiin mikäli se on mahdollista. Automaattien täyttymisen vuoksi Posti varaa itselleen oikeuden ohjata lähetyksen toiseen automaattiin tai lähimpään postikonttoriin. Posti EI hyväksytä siirtoja lähettäjällä eikä vastaanottajalla, joten emme voi muuta kuin pahoitella mahdollista mielipahaa jota siirto voi aiheuttaa.

Kun tilaus pakataan, saat lähetyksen seurantakoodin tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin. Seurantakoodilla voit seurata paketin kulkua, ja noutaa paketin sen saavuttua. Suosittelemme tarkistamaan sähköpostiohjelmistosi roskapostisuodattimet jos koodia ei kuulu. Posti toki lähettää myös paperisen saapumisilmoituksen paketin saavuttua postitoimipaikkaasi, mutta vuosien kokemusten perusteella emme suosittele jättämään noutoa sen varaan.

Toimituskulut postitoimipaikkaan ovat 3,90 euroa ja SmartPOST automaattiin 2,90 euroa / alle 60 euron tilaus. Yli 60 euron tilauksista ja "nouto myymälästä" tilauksista ei veloiteta lainkaan toimituskuluja. Saat tilauksesi mukana pakkauslistan, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä mahdollisena takuutodistuksena.

Jos tilatut tuotteet toimitetaan eri osoitteeseen kuin laskutusosoitteeseen, peritään ylimääräinen laskutuslisä 2,90 euroa.

"Nouto Helsingin myymälästä" tilauksissa on hyvä huomioida että tuotteet voi noutaa vasta sen jälkeen kun on saanut asiasta erillisen mailin. Tilaus ja sen jälkeen suoraan myymälään kävely ei valitettavasti toimi.

Edellä mainitut toimitusehdot koskevat ainoastaan Suomeen toimitettavia tilauksia.

Alla yhteenveto toimituskuluista EU-maihin:

Maa:alle 60e tilaus:60e tai yli tilaus:
Suomi, nouto postista3,90-
Suomi, nouto Itella SmartPOST automaatista2,90-
Alankomaat, Belgia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro.3,90 + 8,908,90
Englanti, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Malta, Monaco, Portugali, Puola, Ranska, Slovakia, Slovenia, Tsekki, Unkari3,90 + 12,9012,90

Ongelmatilanteet ja palautus

Tavoitteenamme ovat palveluumme sekä tuotteisiimme tyytyväiset asiakkaat ja teemme joka päivä parhaamme tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Valitettavasti kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan. Mutta ei hätää, asiakaspalvelumme palvelee teitä asiantuntevasti myös vähemmän mukavissa asioissa. Reklamaatiokäsittelymme hoitaa nopeasti ja ammattimaisesti kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, kuten esim. kadonneet lähetykset, vialliset tuotteet tai muut yllättävät ongelmat.

Tilauksenne toimituksessa on ongelmia

Viivästynyt toimitus tai kadonnut lähetys? Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@lautapelit.fi tai puh. 09-622 5560, niin selvitämme toimituksesi sijainnin.

Asiakaspalautukset

Ettekö olleet tyytyväisiä ostokseenne? 
Kuluttajasuojalaki takaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden. Katso palautusohjeemme.
Huom! Verkkokaupassa maksettuihin myymälästä noudettaviin tilauksiin sovelletaan myymälän 14 päivän vaihto-oikeutta, niillä ei ole etämyynnin palautusoikeutta.

päivitetty 02.09.2019